Kæmpe kampagner kommer igen

Byadmin

Kæmpe kampagner kommer igen

Sådan lyder mantraen i hvert fald hos mig. Jeg har nu siden 2014 beskæftiget mig med konkurrencer på nettet og en af de helt slående ting er, at store virksomheder laver store kampagner. Det sker i snit med ca. 4 måneders mellemrum, men der er jo mange af dem så det er faktisk næsten hele tiden jeg kan lægge noget nyt op og rangere mine sider og indlæg efter dette.

Danske spil har deres Quickchancen som de hvert år i december laver en julekalender ud af. Den er opbygget på præcist den samme måde som deres almindelige fysiske julekalender hvor du skal skrabe et symbol. På online versionen får du så i stedet et lod i trækningen af en præmie, hvor du i den fysiske version skal samle et vidst antal af et bestemt symbol for at vinde en bestemt præmie.

Superbrugsen har tidligere afholdt en madkonkurrence hvor man kunne vinde mad til en værdi af 50.000 kr. Samt mange andre spændende præmier. Her skulle man rundt i deres butikker og samle koder der kunne stå på bon’er, plakater, tilbudsaviser, Facebook og mange andre steder. Disse koder kunne hver person bruge igen og igen en gang om dagen og hver kode gjorde at du fik et lod i trækningen af hovedpræmien.

Ligeledes trak den så tilfældigt en vinder af nogle af de mange andre sponsorerede præmier du kunne vinde. Jeg gjorde så det, at jeg samlede alle koderne i et blogindlæg på min hjemmeside hvor mine brugere så havde adgang til dem hver dag og selv hjalp med at indsamle koder fra rundt omkring i landet. Det var en kæmpe succes og jeg ville ønske de lavede den slags kampagner igen.

En anden kampagne er f.eks. Netto spil på spil.netto.dk hvor man skulle ind og deltage i Netto’s Øgo spil. Herinde var det så et udvalg af forskellige øko præmier man kunne være så heldig at vinde. Man skulle samle 3 ens produkter og vandt så det produkt. Jeg husker det som om der var over 90.000 præmier man kunne vinde i konkurrenceperioden.

Det er ikke så tit at en butik som Netto afholder et spil, men et par gange om året er de også observeret. Derudover kører de også andre typer af kampagner, f.eks. Har de også for nyligt kørt en hvor de havde 10 produkter man kunne skrabe sig til, og når man handlede for et vidst beløb fik man et antal skrabe mærker. Disse kunne så samles ind, så man kunne få rabat på nogle produkter, men man kunne også skrabe mærkerne og være heldig. Det var så 1 ud af 20 hvor der var en præmie og det kunne f.eks. Være en cola eller en pose chips man vandt. Det var faktisk en lidt mærkelig kampagne og jeg forestiller mig ikke at de havde den store succes med det, for jeg ved at det der tiltrækker sig folkets opmærksomhed er, når det bliver større og vildere.

About the author

admin administrator